piątek, 23 maja 2014

Co w umowie o pracę

Zawarcie umowy pomiędzy pracownikiem oraz pracodawcą na temat wykonywania określonej pracy podobnie jak i wiele innych zagadnień z zakresu prawa pracy reguluje, obowiązujący w Polsce Kodeks Pracy. Zgodnie z jego brzemieniem każda umowa o pracę powinna bezwzględnie zawierać opisane elementy. Przed wszystkim określa rodzaj oraz miejsce wykonywania pracy, czas jej rozpoczęcia, wymiar czasu pracy jak również określenie wartości wynagrodzenia za wykonaną pracę łącznie ze wszystkimi składnikami, które w niego wchodzą. Umowa o pracę ponadto musi określać dane ewidencyjne pracodawcy oraz zatrudnianej osoby.

Podpisanie zamieszczonych warunków zarówno przez pracownika jak również pracodawcę czy ustawowego przedstawiciela decyduje o ważności umowy. Umowa o pracę zgodnie z regulacjami kodeksu pracy powinna zostać zawarta w formie pisemnej. Jeżeli ten warunek nie został spełniony obowiązkiem jaki kodeks pracy nałożył na pracodawcę jest powiadomienie go na piśmie, nie później niż w dniu w którym zaczął po raz pierwszy świadczyć pracę o rodzaju zawartej umowy a także jej warunkach. Wszelka zmiana dotychczasowych warunków pracy wymaga ponownego zaznaczenia ich w formie pisemnej. Umowa o pracę może zostać rozwiązana na porozumienie stron, przez złożenie oświadczenie woli jednej ze stron stosunku pracy, w związku z upływem czasu, na który została zawarta lub zakończenia wykonywania pracy na jaką była zawarta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz